Tilaa itsellesi maksuton Rakastan markkinointia! -lehti. Uusimman numeron voi aina tilata maksutta tältä sivulta. Täytä yhteystiedot ja uusin numero lähetetään sinulle postitse maksutta.

Uusin Rakastan markkinointia! on ilmestynyt ja on kotisivuekstra.
  • pahimmat virheet ja munaukset kotisivujen kanssa
  • mitä kotisivuilla täytyy olla
  • mitä kotisivuilla ei saa olla
  • kaikki se tarpeellinen tieto, jolla kotisivuista saa markkinoinnissa
  • ja muuta.

Lue uusin Rakastan markkinointia! Jos et jo ole lukenut niin sinun pitäisi lukea!

Lehti on täysin maksuton, tilaa se tästä.

Markkinointi | Mainonta | Kysy | Nefer

Markkinointi

Keräämme hyödyllistä tietoa markkinoinnista - kerro omat kokemuksesi.

Jälkimarkkinointi

Toteutunut kauppa ei ole se piste, johon markkinointi päättyy. Olemassa oleva asiakas on huomattavasti kiitollisempi kohde markkinoinnille kuin uusi tuttavuus.
Palvelun tai tuotteen myyjältä herpaantuu helposti mielenkiinto siinä vaiheessa kun kauppa on lyöty lukkoon. Joukosta erottuvat positiivisesti ne, jotka ovat yhteydessä myös toteutuneen kaupan jälkeen. Tämä ylittää keskivertoasiakkaan odotukset moninkertaisesti.

Onko sinulle tullut tarjousta, tiedotetta tai mitään viestiä ravintolasta, kampaamosta, pesulasta tai lomanviettopaikastasi? Moni yritys kokee, että kauppa on tehty kun tuote on toimitettu tai sovittu palvelu on tehty.
Jälkimarkkinointi on yksi tehokkaimmista tavoista toteuttaa markkinointia. Jälkimarkkinointi on kaikki se markkinointi, joka kohdistetaan asiakkaaseen sen jälkeen kun tuote on toimitettu tai sovittu palvelu on suoritettu.

Jälkimarkkinoinnissa pidetään yhteyttä asiakkaaseen, tehdään tarjous tai parhaimmillaan annetaan bonus, joka tulee takuuvarmana (positiivisena) yllätyksenä asiakkaalle.

Toimivan jälkimarkkinoinnin edellytys on, että yritys pyytää asiakkaan yhteystiedot. Tämä jää helposti tekemättä monella palvelualalla, parturit, kampaamot, huoltokorjaamot jne. mutta monella nämä yhteystiedot tulevat automaattisesti - siivouspalvelut, remontti ym.

On olemassa koko joukko eri tilastoja, joissa on laskettu kuinka paljon enemmän työtä vaatii myyminen uudelle asiakkaalle verrattuna myyminen vanhalle asiakkaalle.
Asiakkaan on aina helpompi asioida tutun yrityksen tai palvelun tuottajan kanssa kuin hakea uusi yritys.

Voitko kuvitella miten hienoa olisi jos siivouspalvelulta tulisi seuraavana päivänä kirje, jossa kysytään tyytyväisyyttä ja annetaan samalla mahdollisuus varata aika seuraavalle siivoukselle - alennuksella?

Sama asia toimii hyvin vaikka parturikampaamolla. Toisen luokan kirjeen lähettäminen maksaa tällä hetkellä n. 0,70 €. Tämä markkinointi on edullista!

Moni yrittäjä kokee turhaan kiusalliseksi kysyä perästä päin mitä asiakkaalle kuuluu. Osa jopa pelkää kysyä, mitä jos asiakas ei ole tyytyväinen? Tämä pelko on täysin turha. Ne asiakkaat, jotka eivät ole tyytyväisiä eivät missään tapauksessa ole tyytyväisiä mutta jälkimarkkinointi antaa yritykselle mahdollisuuden hyvittää asia ja rakentaa asiakasuhde uudelleen.

Pähkinänkuoressa:

1. pyydä asiakkaasi yhteystiedot
2. kiitä asiakastasi jälkikäteen
3. tee tarjous.


[Siirry takaisin otsikkoihin]

© 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 Nefer Advertisements